دات نت نیوک

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری شیراز عنوان کرد:

تجلی قدرت نیروهای مردمی و سازمان های مردم نهاد در حادثه سیل شیراز / گزارش اقدامات هیئت مدیره نظام پرستاری شیراز در خدمت رسانی به آسیب دیدگان

تجلی قدرت نیروهای مردمی و سازمان های مردم نهاد در حادثه سیل شیراز / گزارش اقدامات هیئت مدیره نظام پرستاری شیراز در خدمت رسانی به آسیب دیدگان
ارسال شده: فروردین 14, 1398
دسته ها: اخبارصنفی
نظرات: 0

در پی بارش باران و جاری شدن سیل در اکثر نقاط کشور و از جمله شهر شیراز، هموطنان بسیاری دچار خسارات جانی و مالی بسیار شدند. در این گونه مواقع و به علت اهمیت ویژه ی زمان در ارائه خدمت به حادثه دیدگان، سرعت عمل نیروهای امدادی اهمیت دو چندانی می یابد. از این رو‌ هیئت مدیره نظام پرستاری شیراز با تشکیل تیم بحران اقدامات مناسبی را برای یاری رساندن به ساکنین مناطق آسیب دیده انجام داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، محسن حاتمی عضو هیئت مدیره نظام پرستاری شیراز با ارائه گزارش از عملکرد این هیئت مدیره در حادثه سیل اخیر،ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: روز ۷ فروردین ماه و در نخستین ساعات وقوع سیل، با خبر شدیم که سیل به منطقه ی فقیر نشین سعدیه خسارات را زیادی را وارد آورده است. در این حال و در شرایطی که به علت تعطیلات نوروزی دسترسی چندانی. به مسئولین و‌ دانشگاه علوم پزشکی نداشتیم با اطلاع رسانی در فضای مجازی اقدام به دعوت از همکاران و‌نیز جمع آوری کمک های مردمی در زمینه دارو و لوازم بهداشتی کردیم.

وی افزود:با تشکیل تیم اولیه متشکل از ۸ نفر از همکاران پرستار و در ادامه با آشنایی با تیم بسیج جامعه پزشکی به سه گروه تقسیم شدیم و با مراجعه به درب منازل به یاری ساکنان این منطقه رفتیم. در این مراجعات برخی از افراد نیاز به دارو و یا اعزام به بیمارستان داشتند که اقدامات لازم را در این خصوص انجام دادیم. در روز بعد تعداد بیشتری از همکاران به ما پیوستند و در قالب گروه های بیشتری به درب منازل رفتیم. 

حاتمی در ادامه در رابطه با اقدامات انجام شده توسط این تیم های امدادی توضیح داد: علاوه بر توزیع دارو و یا اعزام مصدومین و آسیب دیدگان به مراکز درمانی، بحث آموزش به خانواده ها را نیز در برنامه داشتیم و در خصوص موضوعاتی نظیر آموزش نحوه استفاده از آب، آگاهی از بیماری هایی شایع در این شرایط نظیر وبا و آشنایی با علایم آن و سایر نکات بهداشتی اطلاعات لازم را در اختیار ساکنان این منطقه قرار دادیم.

 

وی ادامه داد: تعدادی از همکاران هم لباس و پتو از بیمارستان ها جمع کرده و در میان سیل زدگان توزیع کردیم.  در منطقه سلطان آباد نیز وضعیت مشابهی وجود داشت که در روزهای بعدی با حضور در این منطقه اقدامات مشابهی را برای ساکنین انجام دادیم.

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری شیراز در ادامه تصریح کرد: در طی این روزها و در حین خدمت رسانی به همشهریان چند نکته برجسته وجود داشت که بایستی به آنها پرداخته شود. اولین موضوع این بود که انتظار می رفت  تشکیل تیم های بحران بر عهده وزارت بهداشت بوده و این وزارتخانه بایستی اقدام به این کار نماید نه این که یک ان جی او مانند هیئت مدیره نظام پرستاری شیراز با حداقل امکانات و با هزینه های شخصی اقدام به این کار کرده و در حداقل زمان ممکن ۳۰۰-۴۰۰ خانواده ساکن در این مناطق را پوشش دهد.

حاتمی ادامه داد: در این مراجعات متوجه شدیم که برخی از این خانواده ها از اولیه ترین خدمات بهداشتی درمانی نیز محرومند و وقوع سیل بهانه ای شد تا شرایط این هم وطنان و همشهریان برای ما روشن شود. مانند مادر بارداری که در طول ۶ ماه بارداری حتی یک بار هم توسط پزشک عمومی ویزیت نشده بود. بنابراین وزارت محترم بهداشت بایستی به این موضوع که مطمعنا در مورد مناطق بسیاری از کشور صدق می کند توجه ویژه داشته باشد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: ضمن تشکر از تمامی همکارانی و‌ هیئت مدیره نظام‌ پرستاری شیراز که طی این ایام با فداکاری، ایثار و مسئولیت پذیری در کنار همشهریان و‌ هموطنان آسیب دیده بودند، اعلام می کنیم که هیئت مدیره نظام پرستاری شیراز آمادگی خود را جهت تشکیل تیم های بحرانی برای خدمت رسانی به هم وطنان آسیب دیده اظهار می‌نماید.

Print
This is trial version.
کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x